instagramda-satis-yapmak-icin-8-ipucu

Instagram’da Satış Yapmak İçin 8 İpucu

Instagram'da nasıl satış yapılacağını öğrenmek, her büyüklükteki işletmeye hedef kitlelerine ulaşmak ve satışları artırmak için inanılmaz fırsatlar sunar.

Büyük markalardan yerel mağazalara kadar, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler Instagram ile sonuç alıyor. Bir rapora göre, Instagram kullanıcılarının %80'i satın alma kararını uygulamada, Instagram'da gezinirken gördükleri bir şeye dayanarak veriyor.

Henüz Instagram'da satış yapmaya başlamadıysanız, büyük bir fırsatı kaçırıyor olabilirsiniz.

Instagram'da nasıl satış yapacağınızı öğrenmenize yardımcı olacak dokuz ipucu paylaşıyoruz.

 

Instagram işletme profiliniz şunları içermelidir:

 

Profil fotoğrafı: Markaya uygun ve şirketinizin tanınmasını kolaylaştıran bir fotoğraf seçin.

İyi hazırlanmış biyografi: Instagram biyografiniz inanılmaz derecede önemlidir. Hedef kitlenize hitap eden işletmenizin net bir tanımını içermelidir. Tam olarak ne sunmanız gerektiğini bilmelerini sağlayın.

Mağazanıza bağlantı verin: Biyografinizin URL bölümü, Instagram sayfanıza ekleyebileceğiniz tek tıklanabilir bağlantıdır, bu yüzden onu iyi kullanmanız önemlidir! Bu bağlantı, bireysel gönderilerinizden ve hikayelerinizden trafik çekmek için harika bir yerdir. Bu bölüm için bir URL oluşturmak, size Instagram'dan web sitenize yapılan ziyaretleri izleme fırsatı da verecektir.

 

1. Profilinizi ilgi çekici hale getirin

Profilin, güzel tasarlanmış ve tutarlı bir estetiğin yanı sıra göz alıcı bir biyografi ve markalı profil fotoğrafı içermesi gerekir.

Instagram işletme profiliniz genellikle bir müşterinin markanızla ilk temas noktasıdır, bu nedenle harika bir izlenim bırakmak ve insanları işletmenizi takip etmeye ikna etmek önemlidir. Tutarlı bir marka hikayesi ve estetik yaratarak, yeni müşterileri sadık takipçilere dönüştürebilirsiniz; bu, ürünlerinize yatırım yapmaktan yalnızca birkaç adım ötede olacakları anlamına gelir.

 

2. Hedef kitlenize ulaşmak için Instagram reklamlarını kullanın

Instagram algoritmasında devam eden değişiklikler ve platformdaki artan rekabetle birlikte, işe yarayan özellikleri kullanmak önemlidir. Yani bu, Instagram reklamlarının, işletmeler için Instagram pazarlama stratejilerinin kritik olduğu anlamına gelir.

Instagram'da bir işletme profili oluşturduktan sonra, ne kadar harcamak istediğinize, reklamlarınızın nerede görünmesini istediğinize ve ne kadar süreyle yayınlanmasını istediğinize karar verebilirsiniz. Instagram, işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun olanları seçebilmeniz için çeşitli hedefleme seçenekleri sunar.

Reklam yayınlamanın en kolay yolu, Instagram'da paylaştığınız gönderilerin tanıtımını yapmaktır. Sadece öne çıkarmak istediğiniz gönderiyi seçin ve "gönderiyi öne çıkar" düğmesine basın.

Hedef kitleniz için, takipçilerinize benzer kişileri otomatik olarak seçebilir veya bir ilgi alanı, yaş aralığı ve cinsiyet seçerek uygulamada kendi hedef kitlenizi kolayca oluşturabilirsiniz.

Hedef kitlenizi ve bütçenizi oluşturduktan sonra, "Onayla"ya basmadan önce reklamınıza son bir kez baktığınızdan emin olun.

Küçük bir bütçeyle başlayabilir ve bazı şeyleri test etmek için reklamınızı birkaç gün yayınlayabilirsiniz. Reklamınızın nasıl performans gösterdiğini izlemek için reklamınızın sol alt köşesindeki "Sonuçları Görüntüle"yi tıklayın.

İşletmeniz için Instagram satışlarını artıracak en iyi reklamlar, nasıl satın alma yapılacağını açık bir şekilde açıklayan reklamlardır.

 

3. Instagram hikaye reklamları yoluyla satış yapın

Mart 2017'de Instagram, hikayelerde reklam yayınlayarak markalara daha fazla kişiye ulaşmak için ücretli bir fırsat daha sundu. Bu reklamlar, işletmenizin, reklamlarınızı ulaşmak istediğiniz kişilerle kişisel olarak alakalı olan hedeflemeyi kullanmasına olanak tanıyor.

Instagram reklamlarında video veya fotoğraf oluşturmak için iki seçeneğiniz vardır. Hangisini seçerseniz seçin, ilk paylaşımınızın dikkat çekici olduğundan emin olun. Hikayeler arasında hızlıca gezinenlerin dikkatini çekmeniz gerekecek.

Instagram hikayeleri, işletmelerin takipçileriyle daha derin bağlantılar kurmaları ve markalarının kişiliğini sergilemeleri için harika bir yol haline geldi. Size takipçilerinizle günlük olarak bağlantı kurma şansı sunuyor. Gelecekteki müşterilerle bağlantı kurmak için bu harika fırsatı kaçırmadığınızdan emin olun.

 

4. Instagram'da ürün bağlantılarıyla hikaye oluşturun

Instagram hikayeleri, işletmelerin kitlelerle daha sık ve kişisel bir şekilde etkileşim kurması için mükemmel bir fırsat sunuyor. Birçok marka, ürünlerini sergilemek veya özel teklifleri tanıtmak için Instagram hikayelerini kullanır.

2017'de Instagram, 10.000 veya daha fazla takipçisi olan kullanıcıları, markalar ve yayıncılar için harika bir haber olan Instagram hikayelerine bağlantı ekleme özelliği ile ödüllendirdi. Bu, şu anda büyük bir Instagram trendi ve ürün satmanıza, trafik çekmenize ve daha pek çok şeye yardımcı olabilir.

Instagram algoritması artık yanıtlar ve paylaşımlar gibi Instagram hikayelerinizde aldığınız tüm etkileşimleri de hesaba katıyor. Bir kullanıcı Instagram hikayelerinizle ne kadar çok etkileşime girerse, gönderilerinizin Instagram algoritmasını fethedip yayınlarında görünme olasılığı o kadar yüksek olur.

 

5. Instagram'a özel promosyonlar sunmak

Alışveriş yapanlar iyi bir indirim veya promosyonu sever. Instagram, yalnızca takipçilerinize bir indirim, yeni ürün lansmanı veya indirim kodu tanıtmak için mükemmel bir yerdir. Promosyon bilgilerinizi bir başlık veya Instagram hikayenize ekleyerek kullanıcıları tekliften yararlanmak için biyografinizdeki bağlantıya tıklamaya teşvik edebilirsiniz.

Instagram'a özel bir promosyon yürütüyorsanız, Instagram işletme profilinize trafik çekmek için diğer sosyal ağlarınızda da bir tanıtım oluşturabilirsiniz. Diğer sosyal ağlarınız arasında yalnızca Instagram'a özel promosyonları (örneğin, takipçileriniz için özel bir indirim kodu) tanıtmak, takipçileri gelecekteki teklifleri kaçırmadıklarından emin olmak için Instagram hesabınızı takip etmeye teşvik edecektir.

 

6. Instagram influencerları ile ortaklıklar kurun

İş birlikleri ve sponsorlukların neredeyse dijital reklamların yerini aldığı ve günümüzde sosyal medya pazarlama stratejilerinin büyük bir parçası olduğu düşünüldüğünde, Instagram influencerları popüler olmaya devam ediyor.

Günümüzde tüketiciler geleneksel reklamcılığa güvenmiyor, insanlara güveniyorlar. Araştırmalar, tüketicilerin marka reklamlarından çok kişisel tavsiyelere güvendiğini gösteriyor.

Influencer pazarlaması, markalara ilgili kitleye ulaşmak için benzersiz bir fırsat sunar. Influencer pazarlamaya büyük miktarlarda yatırım yapmak başlangıçta bir risk gibi görünse de, tam olarak ne için ödeme yaptığınızı düşünmek önemlidir.

Büyük bir influencer ile ortaklık yapacak bütçeniz yoksa, bir mikro influencer bulmayı deneyin. Bu influencerların, genellikle 1.000 ila 100.000 takipçi arasında değişen, önemli ancak büyük olmayan bir takipçi kitlesi vardır.

Influencer pazarlama kampanyanıza başlamadan önce stratejinizi ve kampanya hedeflerinizi düşünmek için daha fazla zaman harcamanız önemlidir. Kristal netliğinde hedefler belirlemek, ilk planlama kararlarını yönlendirecek ve ortaklığınız için en uygun olanı belirlemenize yardımcı olacaktır.

Bir influencer ile çalışırken, ücretli ortaklığı mümkün olduğunca doğal hissettirmek önemlidir. Ürününüzün ne kadar harika olduğu hakkında konuşmak için bir sandalyeye influencer bir kişiyi oturtmak, muhtemelen bir reklam olarak ortaya çıkacak ve izleyiciniz dikkatini hızla kaybedecektir. Ortaklığın, tipik bir reklama benzememesi, çok doğal hissettirmesi gerekiyor.

 

7. Doğru hashtag'leri kullanın

Markanızın Instagram'da ilgi görmesini ve tamamen yeni kitlelere ulaşmasını gerçekten istiyorsanız, hashtag sanatında ustalaşmanız gerekir.

Hashtag'ler, markanızı potansiyel olarak milyonlarca insanın önüne koymak için harika olabilir. Ancak, gönderilerinizde çok fazla hashtag kullanmamanız önemlidir. Bunu yapmak, gönderilerinizin spam gibi görünmesine neden olabilir.

Birkaç avuç dolusu yüksek trafikli hashtag'e odaklanmak çok daha iyidir. Bu, gönderilerinizi doğru kişilerin görme şansını artıracaktır. Sonuçta, herhangi bir kimseyi değil, belirli kitlenizi hedefliyorsunuz. Hashtag'lerinizi dikkatli bir şekilde seçerek, gönderilerinizi bulan kişilerin hedef kitlenizde olmasını sağlayabilirsiniz.

Harika hashtag'ler bulmanın basit bir püf noktası, influencerlar tarafından hangilerinin kullanıldığına bakmaktır. Bu hashtag'lerin birçoğunun milyonlarca gönderiye sahip olabileceğini unutmayın, bu nedenle bu hashtag'leri seçerseniz, gönderinizin gömülme olasılığı yüksektir. Influencerlar tarafından kullanılan ve çok dikkat çeken hashtag'leri bulmaya çalışın, ancak çok fazla kullanılabilecek hashtag'leri kullanmamaya dikkat edin.

Örneğin, #moda etiketi şu anda 200 milyondan fazla gönderiye sahip:

Bu nedenle, moda sizin alanınızsa, aşırı doygun olduğu için bu, kullanmak için en iyi etiket olmayabilir.

Biraz daha spesifik olmak daha iyidir. Örneğin #giyim 15 milyon gönderiyle hala popüler bir hashtag, ancak #moda’dan çok daha hedefli ve belirli bir kitleyi çekiyor.

Hashtag'lerinizi seçerken, özel alanınızı düşünün ve hashtag seçiminizi bunun etrafında oluşturun. Bu, herhangi bir eski popüler hashtag'i kullanmaktan çok daha iyi bir yaklaşımdır.

 

8. Açıklamaya önem verin

Açıklama, herhangi bir Instagram gönderisinin ayrılmaz bir öğesidir. Bir açıklama, bir gönderiyi tamamlayabilir veya bozabilir. İlgi çekici bir görsele sahip ancak açıklama zayıfsa, gönderiniz çok iyi sonuç vermeyebilir, bu nedenle bu kesinlikle dikkat etmeniz gereken bir alandır.

Her gönderide bir ürün tanıtmanız gerekmez. Açıklamalar harekete geçirici mesaj işlevi de görebilir. İnsanları, sitenizi ziyaret etmek veya bir videoya göz atmak gibi başka yollarla markanızla etkileşim kurmaya teşvik edebilirsiniz.