isletmenizi-sosyal-medyada-tanitmanin-8-etkili-yolu

İşletmenizi Sosyal Medyada Tanıtmanın 8 Etkili Yolu

Son yıllarda sosyal medya, pazarlamacılar için yeni bir fikir olmaktan çıkıp mutlak bir zorunluluk haline geldi.

Sosyal medyada müşteriler ve işletmeler doğrudan etkileşim kurabilir. Her iki taraf da birbirlerine sorular sorabilir veya birbirlerinin içeriğini yeniden yayınlayabilir. Sosyal medya pazarlamacılığına başlamak göz korkutucu olabiliyor, bu nedenle işinizi sosyal ağlarda etkili bir şekilde tanıtmanız için sekiz ipucunu sizler için paylaşıyoruz.

 

1. Doğru Platformları Seçin

İçeriğinizi paylaşabileceğiniz sosyal medya sitesi sıkıntısı asla yaşamazsınız. Çünkü site sayısı her geçen gün artıyor. İçeriğinizi doğru platformlarda paylaşmak, başarınız için çok önemlidir.

Hangi kanalları kullanacağınızı belirlerken müşterilerinizi ve işletmenizi göz önünde bulundurmalısınız. Sizinle kolayca bağlantı kurabilmeleri için hedef kitlenizin kullandığı platformlarda hesaplar oluşturmanız önemlidir. Kitlenizin muhtemelen hangi siteleri kullandığını belirlemek için biraz araştırma yapın ve ardından bu siteleri kullanın.

Hangi sitelerin ürünlerinize en uygun olduğunu da düşünmelisiniz. Örneğin bir video prodüksiyon şirketi için YouTube bariz bir seçimdir.

 

2. Bir Takvim Oluşturun

Son dakikada gönderi oluşturmak için çabalamak, düşük kaliteli içeriğe yol açabilir. Organizasyon eksikliği, tekrarlanan gönderilere veya kanallarınızdan birinde varlığınızın azalmasına neden olabilir. Sosyal medya içerik takvimleri oluşturmak, bu hatalardan kaçınmaya yardımcı olabilir ve daha etkili gönderilere sahip olabilirsiniz. İçerik takvimleri ayrıca bunları karşılamak için hedefler ve stratejiler oluşturmanıza ve bunlara yönelik ilerlemenizi izlemenize yardımcı olur.

Bir içerik takvimi oluşturmak için, her sosyal medya kanalı için normal bir takvim kullanın ve gönderilerinizi hashtag'ler, bağlantılar, resimler ve diğer içeriklerle birlikte önceden planlayın.

 

3. Katılımı Teşvik Edin

Sosyal medya elbette sosyal olmalı. Bu sadece siteleri eğlenmek için kullananlar için geçerli değildir. İşletmelerin de etkileşimli olması gerekiyor.

İnsanların okumak, soru sormak, beğenmek, yeniden yayınlamak ve diğer kullanıcıların gönderilerine yorum yapmak istediği içerikler yayınlayın. Kitleniz hakkında araştırma yapmak, nelerden hoşlanabileceklerini anlamanıza yardımcı olabilir.

 

4. Aşırı Tanıtım Yapmayın

İşletmelerin sıklıkla düştüğü bir tuzak, sosyal medyayı normal reklamcılık gibi ele almaktır. Her gönderide kendinizi açıkça tanıtmak istemezsiniz. İnsanların gerçekten keyif alacakları ve görmek isteyecekleri içerikler oluşturmalısınız.

Arada bir kendinizi tanıtmakta sorun yok. Bazı pazarlamacılar, her bir doğrudan tanıtım gönderisi için altı tanesinin içeriğe dayalı olması gerektiğini söyleyen yedide bir kuralına uyar. Bu diğer altı gönderide makaleler paylaşabilir, güncel olaylar hakkında yorum yapabilir veya soru sorabilirsiniz. Bu gönderilerde markanızdan bahsetmekten tamamen kaçınmanıza gerek yok; sadece çok fazla satmamaya dikkat edin.

 

5. Video Paylaşın

Görsel içerik sosyal medyada iyi çalışır. Fakat video içeriği, insanların dikkatini çekmenin yanı sıra, kişiliğinizi ve tutkunuzu müşterilerinize iletmek için idealdir.

Ayrıca, fazla yer kaplamadan tipik bir gönderide söyleyebileceğinizden daha fazlasını söylemenize olanak tanır. En iyi tepkiyi almak için ilginç, anlatı odaklı videolar oluşturun.

 

6. Sorunları Hızla Çözün

Umarım sosyal medyada çoğunlukla olumlu geri bildirimler alırsınız. Fakat bazen üzgün, tartışmacı veya şirketiniz hakkında söyleyecek olumsuz bir şeyi olan biriyle karşılaşabilirsiniz.

Sosyal kanallarda markanızdan bahsedenleri dikkatle izlemelisiniz, böylece sorunları tırmanmadan önce yakalayabilirsiniz. Bir sorun tespit ederseniz, gerekirse herkesten özür dileyerek ve sorunu doğrudan mesaj alışverişi üzerinden çözmeyi teklif ederek kişiyle iletişim kurun. Bu şekilde, gönderiyi gören kişiler duyarlı olduğunuzu bilir ancak sorunun tüm ayrıntılarını görmek zorunda kalmaz.

 

7. Bir Topluluk Oluşturun

Mümkün olduğu kadar çok takipçi elde etmeye çalışmak yerine, ilgili ve sadık müşteriler bulmaya odaklanın. Bu kişilerin içeriğinizi yeniden yayınlama, gönderilerinizi beğenme ve müşteri olma olasılığı daha yüksektir.

Markanız etrafında bir topluluk oluşturduğunuzda, o topluluktaki insanlar birbirleriyle etkileşime girecek ve içeriğinizin tanıtılmasına yardımcı olacaktır. Hatta son derece etkili sosyal medya kullanıcılarına ulaşmayı deneyebilir ve bir ürünü inceleyerek veya bir gönderide sizden bahsederek onlardan size yardım etmelerini isteyebilirsiniz.

 

8. Değer Sağlayın

Sosyal medyada yapabileceğiniz belki de en önemli şey takipçilerinize değer sağlamaktır. Kitlenizin yararlı bulacağı bir şey oluşturun. Onlara daha önce bilmedikleri bir şey söyleyen, onları güldüren, eğlendiren veya bir şekilde faydalı olan herhangi bir şey olabilir.

Sosyal medyanın bu yönü, işletmenize doğru müşterileri çeken, insanların sizi sosyal sitelerde takip etmek istemesini sağlayan ve içeriğin yayılmasına yardımcı olan şeydir. Bunda ustalaşın ve başarılı bir sosyal medya pazarlama kampanyasına büyük bir adım daha yaklaşın.