SİPAY ÇERÇEVE (BİREYSEL)
KULLANICI SÖZLEŞMESİ
1.
Taraflar
İşbu Sipay Çerçeve (Bireysel) Kullanıcı Sözleşmesi
(“Sözleşme”), 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet
Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun uyarınca, aşağıda
detayları verilen Küçükçamlıca Mah. Ord. Prof. Fahrettin Gökay Cad. No:49, 34696 Üsküdar/İstanbul
adresinde mukim SiPay Elektronik Para ve Ödeme
Hizmetleri A.Ş. (“SiPay”)
ile kullanıcı (“Kullanıcı”) arasında akdedilmiştir.
SİPAY Bilgileri
Mersis No : 0771052810300001
KEP adresi : sipayelektronik@hs06.kep.tr
E-posta
adresi : info@sipay.com.tr
Telefon
numarası : 0216 706 22 66
Ticaret sicili ve Sicil
numarası :
İstanbul -166251-5
İnternet
sitesi : www.sipay.com.tr
İşbu Sözleşme kapsamında Kullanıcı ve SiPay müştereken “Taraflar”, münferiden “Taraf” olarak anılacaktır.
2.
Tanımlar
İşbu Sözleşme’de büyük harfle
başlayan kelimeler aşağıdaki anlamlara gelmektedir.
Açık Bankacılık Hizmeti
|
Hesap Bilgisi
Hizmeti ve/veya Ödeme Emri Başlatma Hizmeti
|
Aktivasyon
|
SiPay’in
belirleyeceği kriterler bağlamında Kullanıcıya ait Ödeme Aracının, Kullanıcının doğrulanması
suretiyle kullanıma açılmasını ifade eder.
|
Alıcı
|
Ödeme
hizmetine konu Fonun ulaşması istenen gerçek veya tüzel kişidir.
|
Elektronik Para
|
SiPay
tarafından kabul edilen Fon karşılığı ihraç edilen, elektronik olarak saklanan, Kanun’da
tanımlanan ödeme işlemlerini gerçekleştirmek için kullanılan ve SiPay dışındaki gerçek ve
tüzel kişiler tarafından da Ödeme Aracı olarak kabul edilen parasal değeri ifade eder.
|
Elektronik Para Hizmeti
|
SiPay’in
Mevzuat çerçevesinde ve sahip olduğu faaliyet izinlerine uygun olarak sunduğu Kanun’un
18’nci maddesinde sayılan Elektronik Para hizmetlerini ifade eder.
|
Fon
|
Banknot,
madeni para, kaydî para veya Elektronik Parayı ifade eder.
|
Fona Çevirme
|
Elektronik
paranın kullanılması veya geri ödenmesi sonucunda banknot, madeni para, kaydî para veya
başka bir kuruluş tarafından ihraç edilmiş Elektronik Paraya çevrilmesini ifade eder.
|
Gönderen
|
Kendi Ödeme
Hesabından veya Ödeme Hesabı bulunmaksızın ödeme emri veren gerçek veya tüzel kişiyi ifade
eder.
|
Hassas Kullanıcı Verisi
|
Ödeme Emrinin
verilmesinde veya kimlik doğrulamasında kullanılan, ele geçirilmesi veya değiştirilmesi
halinde dolandırıcılık ya da sahte işlem yapılmasına imkân verebilecek şifre, güvenlik
sorusu, sertifika, şifreleme anahtarı ile PIN, kart numarası, son kullanma tarihi, CVV2,
CVC2 kodu gibi Ödeme Aracına ilişkin kişisel veriler ile Kullanıcı güvenlik bilgilerini
ifade eder.
|
Hesap Hizmeti Sağlayıcı (HHS)
|
Kullanıcı’nın Açık Bankacılık Hizmetlerini kullanımı esnasında
erişilen veya talimat verilen Ödeme Hesabı’nın bulunduğu ÖHS’leri ifade eder.
|
Hizmetler
|
Ödeme Hizmeti
ve Elektronik Para Hizmetini ifade eder.
|
İş Günü
|
Türkiye
Cumhuriyeti Kanunları gereği bayram veya tatil günü sayılmayan Pazartesi, Salı, Çarşamba,
Perşembe, Cuma günlerini ifade eder.
|
Kanun
|
6493 sayılı
Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları
Hakkında Kanunu ifade eder.
|
Kart Saklama Hizmeti
|
SiPay
tarafından, Kullanıcı’nın kredi kartı ve banka kartı bilgilerini kaydetmesine ve SiPay
tarafından sunulan hizmetler aracılığıyla yapacağı ödemelerde bu kayıtlı kartlarını
kullanmasına yönelik hizmetleri ifade eder.
|
Kimlik Bilgileri
|
Kullanıcının
ad, soyadı, doğum tarihi, doğum yeri, anne adı, kimlik numarası, kimlik belgesi seri
numarası dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Kullanıcı’nın kimliğinin belirlenmesine
yarayan her türlü bilgiyi ifade eder.
|
Kimlik Doğrulama
|
Bildirilen
herhangi bir kimlik bilgisinin gerçekten bildiren kişiye ait olduğuna dair güvence sağlayan
mekanizmayı ifade eder.
|
Kişisel Güvenlik Bilgileri
|
Ödeme aracı
ile işlem gerçekleştirirken kullanılabilecek şifre, son kullanma tarihi, güvenlik numarası
gibi Ödeme Aracını ve Ödeme Aracı kullanıcısının kimliğini belirleyici bilgileri ifade
eder.
|
Kimlik Tanımlayıcı
|
SiPay
tarafından kimliğinin belirlenmesi ve diğer kullanıcılardan ayırt edilmesi amacıyla
Kullanıcı’ya özgülenen sayı, harf veya sembollerden oluşan kombinasyonu ifade eder.
|
Kullanıcı
|
SiPay
nezdinde Ödeme Hesabı açarak SiPay tarafından sunulan Hizmetlerden ve/veya diğer
hizmetlerden faydalanan, işbu Sözleşme’nin tarafı olan gerçek kişiyi ifade eder.
|
Kullanıcı Güvenlik Bilgileri
|
Kimlik
doğrulama işleminin yapılması amacıyla SiPay tarafından Kullanıcı’ya verilen veya Kullanıcı
tarafından belirlenerek SiPay ile mutabık kalınan özelleştirilmiş bilgiyi ifade eder.
|
Mevzuat
|
Kanun,
Yönetmelik, Kanuna dayanılarak çıkarılan diğer ilgili ikincil düzenlemeler ve işbu Sözleşme
ve SiPay tarafından sunulan Hizmetlere doğrudan uygulanabilen Türkiye Cumhuriyeti kanunları,
yönetmelikleri ve diğer düzenlemeleri ifade eder.
|
Ödeme Aracı
|
Kullanıcı
tarafından Ödeme Emrini vermek için kullanılan kart, cep telefonu, QR kodu, şifre ve benzeri
kişiye özel araçlardır.
|
Ödeme Emri
|
Kullanıcı
tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla SiPay’e veya başka bir Ödeme Hizmeti
Sağlayıcısına verilen talimattır.
|
Ödeme Hesabı
|
Kullanıcı
adına açılan ve Ödeme İşleminin yürütülmesinde kullanılan hesabı ifade eder.
|
Ödeme Hizmeti
|
SiPay’in
Mevzuat çerçevesinde ve sahip olduğu faaliyet izinlerine uygun olarak sunduğu Kanun’un
12’nci maddesinde belirtilen hizmetlerden her biri ve/veya hepsini ifade eder.
|
Ödeme Hizmeti Sağlayıcı / ÖHS
|
5411 sayılı
Bankacılık Kanunu kapsamındaki bankaları, elektronik para kuruluşlarını, ödeme kuruluşlarını
ve Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketini ifade eder.
|
Ödeme İşlemi
|
Gönderen veya
Alıcının talimatı üzerine gerçekleştirilen Fon yatırma, aktarma veya çekme faaliyetini ifade
eder.
|
Platform
|
Uygulama ve
Web Sitesi dahil Kullanıcının Hizmetlerden yararlanmasını sağlayan her türlü dijital veya
fiziki platformu ifade eder
|
TCMB
|
Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankası’dır.
|
Temsilci
|
Yönetmelik’in
18. maddesi uyarınca SiPay’in Hizmetleri aracılığıyla yürüttüğü kişileri ifade eder.
|
Uygulama
|
Kullanıcı’nın, SiPay’in Ödeme Hizmet ve Elektronik Para Hizmetlerinden faydalanabileceği
mobil uygulamayı ifade eder. İşbu Sözleşme’nin akdedilmiş olması herhangi bir şekilde bu
uygulamanın Kullanıcı’ya muhakkak sunulacağı anlamına gelmemektedir.
|
Uzaktan İletişim Aracı
|
Uygulama,
mektup, katalog, telefon, faks, elektronik posta mesajı, internet, SMS hizmetleri gibi
fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkan veren her türlü araç
veya ortamı,
|
Web Sitesi
|
www.sipay.com.tr adresini ifade der.
|
Yönetmelik
|
31676 sayılı
Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında
Yönetmelik’i ifade eder.
|
5549 sayılı Kanun
|
Suç
Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanunu ifade eder.
|
6698 sayılı Kanun
|
Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu ifade der.
|
3.
GİRİŞ ve Sözleşmenin Konusu
3.1.
İşbu Sözleşme’nin konusu, SiPay’in sunduğu
Hizmetlerden Kullanıcının faydalanabilmesine ilişkin koşulların belirlenmesi ve Tarafların bu kapsamdaki
hak ve yükümlülüklerinin düzenlenmesidir. SiPay, Sözleşme’nin onay tarihini takiben Ödeme Hizmetlerini bizzat
veya Temsilci aracılığı ile Kullanıcı’ya sunacaktır.
3.2.
İşbu Sözleşme, Kullanıcı tarafından çevrimiçi veya yazılı olarak kabulü veya
imzalanmasıyla ile birlikte yürürlüğe girecek olup Kullanıcı, SiPay tarafından sunulan Hizmetler’in
kullanımının işbu Sözleşme ve varsa eklerinde yer alan hüküm ve koşullara tabi olduğunu kabul
eder.
3.3.
Kullanıcı’nın talebine bağlı olmak koşuluyla, Kanun ve ilgili Yönetmelik kapsamında
SiPay tarafından tamamen SiPay’in takdirine bağlı olarak işbu Sözleşme kapsamında sunulabilecek
Hizmetler aşağıda belirtilmektedir. Şüpheye mahal vermemek adına belirtmek gerekir ki, aşağıda
belirtilen Hizmetlerin kapsamı, sunulma zamanı veya sunulup sunulmaması tamamen SiPay’in takdirine
bağlıdır; bu kapsamda SiPay hiçbir şekilde ilgili Hizmetlerin sunulacağına ilişkin taahhüt vermez.
3.3.1.
Ödeme hesabına para yatırılması ve Ödeme Hesabından para çekilmesine imkan veren
hizmetler de dâhil olmak üzere Ödeme Hesabının işletilmesi için gerekli tüm işlemler,
3.3.2.
Ödeme hizmeti kullanıcısının ÖHS nezdinde bulunan Ödeme Hesabındaki Fonun aktarımını
içeren, bir defaya mahsus olanlar da dâhil doğrudan borçlandırma işlemi, ödeme kartı ya da benzer bir
araçla yapılan ödeme işlemi ile düzenli ödeme emri dâhil para transferi,
3.3.3.
Ödeme Aracının ihraç veya kabulü,
3.3.4.
Elektronik Para ihracı
3.3.5.
Ödeme hizmeti kullanıcısının isteği üzerine başka bir ÖHS’de bulunan Ödeme Hesabıyla
ilgili sunulan ödeme emri başlatma hizmeti
3.3.6.
Ödeme hizmeti kullanıcısının onayının alınması koşuluyla, ödeme hizmeti
kullanıcısının ÖHS’ler nezdinde bulunan bir veya daha fazla Ödeme Hesabına ilişkin konsolide edilmiş
bilgilerin çevrim içi platformlarda sunulması hizmeti
4.
Tarafların Hak ve Yükümlülükleri
4.1.
Kullanıcı, SiPay tarafından sunulan Hizmetlere ilişkin olarak işbu Sözleşme’yi kabul
etmeye ve akdetmeye ehil olduğunu, işbu Sözleşme’nin kabul tarihi itibariyla 18 (onsekiz) yaşını
doldurmuş olduğunu kabul ve taahhüt eder. SiPay tarafından 18 (onsekiz) yaşını doldurmamış Kullanıcılar
için yasal temsilcilerinin onayı olmaksızın yalnızca anonim hesap açılışı yapılabilir.
4.2.
Kullanıcı, Hizmetleri ilgili Mevzuat uyarınca ve bunların sınırları dahilinde
kullanacağını, Hizmetlerin sunulması için
kendisinden talep edilen
bilgi ve belgeleri
derhal ve doğru, güncel ve tam
sağlayacağını ve aksi
takdirde Hizmetlerden faydalanamayacağını ve tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul ve
taahhüt eder.
4.3.
SiPay, Kullanıcı’nın sağladığı bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini temin etmek
üzere çeşitli doğrulama tedbirleri alabilir. Kullanıcı, verdiği bilgilerin yanlışlığından veya açık,
anlaşılır olmamasından, süreli işlemlerde işlemin yapılması gereken süreyi bildirmemesinden veya bu
nedenlerle SiPay’in gerçekleştirdiği işlemlerin hatalı olmasından kaynaklanan her
türlü zararın ve
sorumluluğunun kendisine ait
olacağını kabul ve
beyan eder.
4.4.
Kullanıcı, kendi adına ve kendi hesabına hareket etmekte olduğunu, başkası hesabına
hareket etmesi ve/veya
SiPay nezdindeki hesabını üçüncü
kişiye devretmesi ve/veya
kimlik tespitine konu bilgilerinin değişmesi
halinde bu durumu
5549 Sayılı Kanun dahil ilgili Mevzuata uygun
olarak SiPay’e
bildireceğini ve bu kapsamda SiPay tarafından talep edilen işlemleri gerçekleştireceğini kabul ve beyan
eder. İşbu
maddeye aykırılık halinde SiPay, herhangi bir hatalı, yetkisiz ve
hukuka aykırı işlemden sorumlu olmayacak ve işbu Sözleşme’yi
tazminat ödemeksizin feshedebilecek veya askıya alabilecektir.
4.5.
Kullanıcı, gerek SiPay nezdinde oluşturulacak Ödeme Hesabına, gerekse hesabın
ilintili olduğu Ödeme Aracına ve Hassas Kullanıcı Verisine üçüncü kişilerin erişmesine izin ve imkan
vermeyecek, bunların güvenliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olacaktır. Kullanıcı bu kapsamda Kullanıcı
Güvenlik Bilgileri, Kişisel Güvenlik Bilgileri, Kimlik Bilgileri, Hassas Kullanıcı Verisi ve bununla
sınırlı olmamak kaydıyla Hizmetlerin güvenliğini tehlikeye atacak her türlü bilgiyi hiçbir şekilde
üçüncü kişilere açıklamayacağını, kullandırmayacağını ve bu bilgileri tahsis amacı dışında
kullanmayacağını, bu bilgilerin veya Hizmetlerden faydalanırken kullandığı Ödeme Aracının kendisinin
iradesi dışında dahi üçüncü kişiler tarafından kullanıldığını veya Ödeme Aracının kaybolduğunu
farketmesi halinde derhal SiPay’i bilgilendireceği kabul eder.
4.6.
SiPay tarafından sunulacak Hizmetler kapsamında gerçekleştirilecek işlemlerde Türk
Lirası kullanılması esastır. Taraflardan birisinin yurt dışında olduğu durumlara ilişkin hususlara dair
Mevzuat’ın ve SiPay’in izin verdiği ölçüde döviz kullanılabilmesi mümkündür.
4.7.
İşlemin taraflarından birinin yurt dışında bulunduğu ödemeler bakımından
Kullanıcıların Ödeme Hizmetlerini gerçekleştirmesinde kullandıkları para birimlerine
ilişkin, Bakanlar Kurulu'nun
07.08.1989 tarih ve
89/14391 sayılı kararı
ile yürürlüğe konulan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karar’da belirlenen düzenlemeler esastır.
4.8.
Ergin olmayan Kullanıcıların Hizmetlerden faydalanabilmesi için yasal temsilcileri
tarafından SiPay’in belirlediği yöntemler kullanılmak suretiyle onay verilmiş olması şarttır. Ergin
olmayan Kullanıcıların Elektronik Para hesaplarının yasal temsilcileri tarafından onaylanması gerekmekte
olup yine yasal temsilciler vasıtasıyla takip edilebilir. Kullanıcının ergin olmadığı hallerde ayrıca,
bu madde uyarınca onayı alınan yasal temsilciye, talep etmesi halinde, işbu Sözleşmenin konusu olan
Ödeme Hesabı ile yapılan harcamaları takip edebilme imkanı sunan uygulamalara erişim sağlanacaktır.
4.9.
SiPay, işbu Sözleşme kapsamında yararlanacağı hizmetler için Kullanıcı’ya özgü, bir
Kimlik Tanımlayıcı sağlayacaktır. Kullanıcı, ödeme işleminin başlatılması veya gerçekleştirilebilmesi
için bu Kimlik Tanımlayıcısını kullanacaktır. Aynı Kimlik Tanımlayıcı işbu Sözleşmenin sona ermesinden
itibaren 10 (on) yıl geçmedikçe başka bir kullanıcıya verilemeyecektir.
4.10.
Kullanıcı, SiPay’in tabi olduğu “suç gelirlerinin aklanması”, “terörün finansmanı”
ve “kitle imha silahlarının yayılmasının finansmanı” ile mücadele konularında ulusal ve uluslararası
düzenleme ve kurallarda yer verilen hükümlerde
riskli olarak kabul edeceği işlemlerden
dolayı gerekli her
türlü önlemi almaya
yetkili olduğunu, SiPay’in
riskli bulduğu konulara ilişkin
ulusal mevzuat ve
uluslararası kuruluşlarca getirilen
tavsiye, ilke, standart
ve rehberleri takip ederek gerekli güncelleme çalışmaları yapabileceğini, bu çerçevede SiPay’in
riskli olarak değerlendireceği herhangi
bir işlemi yerine getirmeyebileceğini, işbu nedenle
riskli olarak kabul
edilen işlemler sebebi
ile burada sayılanlarla
sınırlı olmamak kaydı ile Kullanıcı’nın SiPay nezdindeki Ödeme Hesabını
süresiz olarak dondurabileceğini veya kapatabileceğini, SiPay’in Ödeme İşlemini
gerçekleştirmeyebileceğini, gelen transfer bedellerini kaynağına iade edebileceğini
ve yine burada
sayılanlarla sınırlı olmamak
kaydı ile çeşitli
benzer işlemleri (örneğin hesap açma,
Fon transferi yapma ve benzer) yapmayabileceğini kabul etmektedir.
4.11.
SiPay, Platform’un veya Hizmetlerin mevzuata aykırı, usulsüz, hileli veya yetkisiz
kullanıldığına dair bir şüphe bulunması halinde, Kullanıcının Ödeme Hesabı’nı geçici ya da süresiz
olarak kapatabilecektir. İşbu madde kapsamında geçici veya süresiz bir kapatmanın söz
konusu olması halinde
SiPay, Mevzuatta bilgi verilmesini
önleyen bir hükmün bulunması veya
güvenliği tehdit edici nedenlerin varlığı halinde Kullanıcı’yı bilgilendirmeyecek ve ödeme Hizmetleri
ile uygulamayı yeniden kullanıma açmayacaktır.
4.12.
Kullanıcılar,
Platform, çağrı merkezi,
e-mail destek hattı,
ve sair
kanallar üzerinden gerçekleştireceği işlem ve iletişimler dahil her türlü faaliyetlerinde
Hassas Kullanıcı Verisi başta olmak üzere SiPay hesabının ve Ödeme Araçlarının güvenliğini
tehlikeye atabilecek hiçbir
bilginin paylaşılmamasından sorumludur.
Kullanıcılar, SiPay ile
olan iletişimlerinde ve
SiPay’e ait ürünlerin kullanımında
işbu Sözleşme hükümlerine,
ilgili kanunlara, ahlaka adaba ve dürüstlük ilkelerine uygun davranmayı, bu kapsamda hukuka
aykırı, küfür ve hakaret dahil genel ahlaka aykırı, politik görüş yansıtan, müstehcen, ırkçı, ayrımcı,
kamu düzenini bozabilecek ya da tehditkâr unsurlar içeren eylemler gerçekleştirmemeyi taahhüt
eder. Söz konusu
taahhüdün yerine getirilmemesi
halinde SiPay, kullanıcının hesabını
süresiz olarak kapatabilecektir.
4.13.
Kullanıcı, SiPay’in kendi koşul ve kurallarına uygun olarak kampanya, sadakat
programı ve sair uygulamalar hayata geçirebileceğini (“Kampanya”), ilgili uygulamalara ilişkin kural ve
koşulları peşinen kabul ettiğini, uygulamalar kapsamında kazanılan puanları münhasıran SiPay’in
belirleyeceği Alıcı’lar nezdinde ve SiPay’in belirleyeceği süreler içerisinde kullanabileceğini kabul
eder. Kullanıcılar, Kampanyalara ilişkin koşulların SiPay tarafından Platform’da ve sair mecralarda
belirleneceğini bildiğini ve bu koşullara uymak suretiyle Kampanyalardan faydalanacağını kabul eder;
Kullanıcıların ilgili Kampanya koşullarına uymaması halinde SiPay’in hakları saklıdır. SiPay’in ilgili
puan ve kampanyaları herhangi bir neden olmaksızın iptal etme, yürürlükten kaldırma ve silme hakkı
saklıdır.
4.14.
Kullanıcı, Sözleşme kapsamında SiPay tarafından belirlenen işlem limiti üzerinde
işlem gerçekleştiremeyeceğini kabul eder. İşlem limitleri SiPAy tarafından belirlenecek ve Web
Sitesi’nde yayınlanacaktır. İşlem limitinin yükseltilmesinin Kullanıcı tarafından talep edilmesi ve bu talebin SiPay tarafından
uygun bulunması halinde, SiPay işlem limitini yükseltmek için Web Sitesi’nde belirtilecek bir ücret
talep edebilecek ve Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler
Hakkında Yönetmelik kapsamında gerekli ve SiPay tarafından getirilen ek kimlik doğrulama süreçlerinden
geçmeyi zorunlu tutabilecektir.
5.
Ödeme Hizmetlerine İlişkin Hükümler
5.1.
Ödeme Hizmetleri’nin sunulması Kullanıcı’nın talebine veya onayına tabidir.
Kullanıcı Platform aracılığıyla talep ettiği Ödeme Hizmeti için işbu Sözleşmede, ilgili Mevzuatta
ve/veya Ödeme Hizmeti talebinin veya onayının verildiği aşamada kendisine bildirilen şart ve koşulları
kabul etmiş sayılır. Şüpheye mahal bırakmamak adına belirtmek gerekir ki,işbu Sözleşmenin Kullanıcı
tarafından onaylanması akabinde, TCMB tarafından ödemeler alanının gelişimi için gerekli olduğuna karar
verilmesi durumunda, TCMB tarafından belirlenen ilave ödeme hizmetlerinin sunumu için Kullanıcıdan onay
ve talep alınmasına gerek bulunmamaktadır. İlave ödeme hizmetinin bu kapsamda sunulmaya başlanmasından
önce Kullanıcıya en az 30 (otuz) gün öncesinde gerekli bilgilendirme yapılır ve Kullanıcı tarafından
ilave ödeme hizmetinin istenmediğinin belirtilmesi durumunda söz konusu ilave ödeme hizmeti
sunulmaz.
5.2.
SiPay, tabi olduğu mevzuat ve kendi risk yönetimi politikası kapsamında
Kullanıcıları için farklı kimlik tespiti yöntemleri ve farklı hesap türleri belirleyebilir. SiPay
tarafından sunulan Hizmetler ile bu Hizmetlere ilişkin limitler ve kısıtlamalar yine tabi olunan mevzuat
ve risk yönetimi politikaları kapsamında farklılaştırılabilir. SiPay sunduğu Hizmetleri tamamen kendi
talebine bağlı olarak her zaman değiştirebilir, sonlandırabilir.
5.3.
İşbu Sözleşme kapsamında sağlanan Ödeme Hizmetleri kullanılarak temin edilen mal ve
hizmetlere ilişkin ücretler ve bu ücretlerin tahsilatına ilişkin koşulları belirlemeye Alıcı münhasıran
yetkili olup Kullanıcı, Alıcı ile kendi arasındaki söz konusu hususlarda SiPay’in herhangi bir
sorumluluğunun söz konusu olmadığını kabul eder.
5.4.
Kullanıcı, Ödeme Hizmetleri için yalnızca hukuken kullanmaya hak ve yetkisi olduğu
ödeme hesapları, kredi kartları, banka kartları ve diğer Ödeme Araçlarını kullanmak suretiyle Ödeme
Hesabına Fon aktarabilir. Kullanıcı, hukuka aykırı şekilde kullanılan Ödeme Araçları nedeniyle üçüncü
kişilerin SiPay’e yöneltebileceği talepler nedeniyle SiPay’in uğrayabileceği tüm zararları tazmin
etmekle yükümlüdür.
5.5.
Ödeme
talimatı dahil olmak
üzere Kullanıcı talimatları, Kullanıcının Platforma kullanıcı adı ve
şifresi ile girerek
veya Ödeme Aracı ile
şifre bilgilerini kullanarak
işlem talimatı vermesi
halinde SiPay nezdinde geçerli olacaktır. Kullanıcı, ödeme işleminin başlatılması veya
gerçekleştirilebilmesi için sunulması gereken bilgilere SiPay hesabına erişimi esnasında ve
erişim sonrasında işlemin
gerçekleştirilmesi anında ulaşabilmekte
olup, SiPay’in talep
ettiği bu bilgiler kullanıcının kendisi tarafından girilecektir.
5.6.
Kullanıcı, Ödeme İşlemi’ne ilişkin Ödeme Emri’ni ve buna ilişkin onayını Platform
üzerinden, Ödeme Aracı ile veya SiPay’in kabul etmesi halinde sair kalıcı veri saklayıcıları (kısa
mesaj, elektronik posta ve benzeri her türlü araç veya ortam) aracılığıyla da verebilir. Söz konusu
Ödeme Emri ve Ödeme Emri’ne ilişkin onay, Ödeme İşlemi’nin gerçekleşmesinden önce veya sonra
verilebilir. Kullanıcı’nın Ödeme Emri’ne ilişkin onayı, açık (sarahaten) olabileceği gibi örtülü (susma,
itiraz etmeme, icazet ve sair şekilde zımnen) de olabilir. Ödeme işlemi, Kullanıcı tarafından ödeme
işleminin gerçekleştirilmesi için Ödeme Aracı’nın şifresinin girilmesi ve/veya Kullanıcıya gönderilen
doğrulama kodunun ilgili alana girişinin yapılması ya da Platform üzerinden onay verilmesi veyahut
benzeri yöntemlerle onay verilmesi ile yetkilendirilmiş kabul edilecektir.
5.7.
Ödeme Hizmetleri, internet bağlantısı bulunan bilgisayar ve mobil
cihazlar (akıllı telefon, tablet vb.) aracılığı ile erişilebilen kanallar üzerinden
gerçekleştirilmektedir. Kullanıcı’nın, Platform’u kullanabilmesi için internete bağlanabilen ve temel
internet sitelerinde gezinmeye olanak sağlayan bir internet tarayıcının yüklü olduğu bir masaüstü
bilgisayar, dizüstü bilgisayar, tablet, akıllı telefon veya benzeri bir cihaza sahip olması
gerekmektedir. Kullanıcının SiPay Mobil Uygulamasını kullanabilmesi için internete bağlanabilen bir
akıllı telefon kullanması gerekir. Akıllı telefonların iOS, Android işletim sistemleri ile çalışması
tavsiye edilir. Her bir mobil cihaz için ilgili uygulama mağazası üzerinden Mobil Uygulamanın kurulması
gerekecektir. Telefonun uygulamanın yüklenmesi için gerekli hafızaya sahip olması gerekir. SiPay müşteri
deneyimini iyileştirmek için Mobil Uygulamanın güncellenmesini isteyebilir. Mobil Uygulamanın
güncellenmesi halinde kullanılan akıllı telefonda bu güncellemelerin yapılmasını mümkün kılacak işletim
sistemi güncellemelerin yapılmasına izin verecek nitelikte olması gerekir. Kullanıcı SiPay uygulamlarını
kullanırken cihazının internet bağlantısının güvenli olmasından, cihazın güvenliğini sağlayan virüs
koruma yazılımlarının kurulmasından ve kullanılmasından, cihazın üçüncü kişilerin eline geçmesinin
engellenmesi ilişkin gerekli tedbirlerin alınmasından sorumludur. Kullanıcının Platform’a erişim için
kullandığı cihazın yetkisiz kişilerce kullanılması veya kontrolünün eline geçirilmesi nedeniyle
oluşabilecek hiçbir zarardan SiPay sorumlu olmayacaktır.
5.8.
Ödeme Emri’nin SiPay’e iletildiği an, Ödeme Emri’nin alındığı an olarak kabul
edilir. Ödeme İşlemi’nin belirli bir günde gerçekleştirilmesine karar verilmesi halinde, Ödeme İşlemi
için kararlaştırılan gün, talimatın alınma tarihi kabul edilir. Kullanıcı, Ödeme Emri’nin tatil günleri
hariç saat 24:00 (00:00)’e kadar iletilebileceğini, daha geç vakitte gelen Ödeme Emri’nin SiPay
tarafından -SiPay’in takdirine bağlı olmak ile birlikte-azami olarak ertesi İş Günü alınmış
sayılabileceğini kabul ve beyan eder. İşbu madde kapsamındaki ödemelerde, Kullanıcı, Ödeme Emrini, en geç Ödeme İşleminin
gerçekleştirilmesi için kararlaştırılan günden önceki İş Gününün sonuna kadar geri alabilir
ancak Kullanıcı, Ödeme İşlemi’ne ilişkin olarak SiPay’ı yetkilendirdikten sonra, söz konusu
Ödeme İşlemi’ni geri alamaz.
5.9.
Ödeme İşleminin, Alıcı tarafından, Alıcı aracılığı ile veya Ödeme Emri Başlatma
Hizmeti Sağlayıcısı tarafından başlatıldığı durumlarda, Gönderen, Ödeme Emrini SiPay’e ilettikten veya
Ödeme İşleminin gerçekleştirilmesi için SiPay tarafından belirlenmiş yönteme uygun olarak onay verdikten
sonra Ödeme Emrini geri alamaz.
5.10.
SiPay Ödeme Emri’ni, Ödeme Emri’nin en geç 1 (bir) gün önce verilmesi kaydı ile,
Kullanıcı ile kararlaştırılan ödeme tarihinde, gerçekleştirilir.Ödeme için kararlaştırılan gün ödeme
emrinin alınma zamanı olarak kabul edilir. Kararlaştırılan günün gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı
için İş Günü olmaması halinde, ödeme emri izleyen ilk İş Günü alınmış sayılır.
5.11.
Kullanıcı’nın Gönderen olarak hareket ettiği ve işbu Sözleşme kapsamında tekil
ödeme işlemi başlatması durumunda SiPay, ödeme işlemine ilişkin olarak azami tamamlanma süresi ile
ödenmesi gereken toplam ücret ve ücretlerin dökümüne ilişkin bilgileri kullanıcıya sağlar. Tekil
ödeme işlemlerinde, SiPay,
Kullanıcının Gönderen olarak
hareket ettiği durumda Ödeme Emri alındıktan hemen sonra; (i) Ödeme işlemine özgü referans bilgisini ve Alıcıya ilişkin
bilgiyi, (ii) Kullanıcı’nın Ödeme Hesabının
borçlandırıldığı para birimi veya ödeme emrinde belirtilen para birimi cinsinden ödeme işlemi tutarı,
(iii) Ödeme işlemi için Kullanıcı tarafından ödenecek
toplam ücret ve
ücretlerin dökümü, (iv) varsa ödeme
işleminde uygulanan döviz kuru
bilgisi ve bu
döviz kuru kullanılarak
hesaplanan ödeme işleminin
tutarı, (v)
Ödeme Emrinin alındığı veya kullanıcının hesabının borçlandırıldığı tarihe ilişkin bilgiyi; ve
Kullanıcı’nın Alıcı olarak hareket ettiği durumda ise ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden sonra;
(i) Ödeme işleminin gerçekleştirilebilmesi için Kullanıcı
tarafından sunulması gereken bilgiyi
veya bu bilgilere
ulaşılmasını sağlayan şifreyi,
(ii)
Ödeme
işleminin kullanıcının Ödeme Hesabının
alacaklandırıldığı para birimi
cinsinden tutarını, (iii) Ödenmesi gereken
toplam ücret ve komisyonların dökümünü,
(iv) Ödeme işlemine uygulanan döviz kuru veya referans
döviz kurunu, (v) Ödeme tutarlarının Kullanıcı’nın
kullanımına sunulduğu tarihe ilişkin bilgiyi Kullanıcı’ya
gecikmeksizin
sağlayacaktır.
Kullanıcı’nın talep etmesi
halinde bu bilgilendirmeler bilgilerin değiştirilmeden
saklanmasına ve kullanılmasına
imkân verecek şekilde,
herhangi bir ücrete tabi
olmaksızın, SiPay tarafından
belirlenecek yöntemler ile
ve ayda en
az bir defa
olacak şekilde kararlaştırılacak düzenli
aralıklarla yapılabilecektir.
5.12.
Alıcı tarafından
yetkilendirilmiş veya Alıcı aracılığıyla başlatılan Ödeme İşleminde yetkilendirme sırasında Ödeme
İşlemine ilişkin tutarın tam olarak belirtilmemesi ve gerçekleşen Ödeme İşlemi tutarının, harcama
geçmişi, sözleşme şartları ve ilgili diğer hususlar dikkate alınarak öngörülen tutarı aşması halinde,
Gönderen gerçekleşen Ödeme İşlemi tutarı kadar geri ödeme yapılmasını talep edebilir. Alınan malın
tüketilmesinden veya hizmetin alınmasından sonra geri ödeme talep edilemez. SiPay, Gönderenden talebine
ilişkin gerçeğe dayalı kanıtlar sunmasını isteyebilir. Geri ödeme talebi, Ödeme İşleminin
gerçekleştirildiği tarihten itibaren 2 (iki) ay içinde yapılmalıdır.
5.13.
Ödeme İşleminin,
Sözleşmede yer alan referans döviz kuruna uygun olarak gerçekleştirilmesi kaydıyla, Gönderen, işbu
Sözleşmenin bu maddedeki koşulların oluştuğu iddiasını döviz kurundan kaynaklanan nedenlere
dayandıramaz.
SiPay , Gönderenin geri ödeme talebini aldığı
tarihten itibaren 10 (on) İş Günü içinde kabul ederek geri ödemeyi eksiksiz yapar ya da gerekçeleri ile
birlikte reddederek başvurabileceği hukuki yolları bildirir. İşbu hüküm, Sözleşmenin 5.13. maddesinde
belirtilen durumlarda uygulanmaz.
5.14.
Ödeme şlemine
ilişkin onayın doğrudan SiPay’e verilmesi veya ödemenin gerçekleştirilmesi gereken tarihten en az 1
(bir) ay önce Gönderene bildirimde bulunulması hallerinde, Ödeme İşlemi için Gönderenin herhangi bir
geri ödeme talep etme hakkı bulunmamaktadır.
5.15.
SiPay, bir Ödeme Emri’ni yerine getirmeyi reddettiği takdirde, ret gerekçesini ve
varsa redde sebep olan hataların ne şekilde düzeltilebileceğini ilgili Mevzuatın izin verdiği ölçüde
olmak üzere yazılı olarak veya Kullanıcı’nin işbu Sözleşme’de ve eklerinde belirtmiş olduğu GSM
numarasından, e-posta adresinden veya alternatif kanallardan (Çağrı Merkezi, internet, mobil vs.) biri
vasıtasıyla en kısa zamanda ve her halükarda en geç Ödeme Emri’nin alınmasını izleyen İş Günü sonuna
kadar Kullanıcı’ya bildirir. Reddin haklı bir sebebe dayanması halinde SiPay bildirimin yapılacağı kanal
ile uyumlu olarak makul bir ücret tahakkuk ettirme hakkına sahiptir.
Hatalı/Yetkisiz İşlemler:
5.16.
Kullanıcı; Ödeme Hesabı’nı, Ödeme Aracı’nı ve şifresini, Hassas Kullanıcı
Verileri’ni güvenli bir şekilde korumak ve bu bilgilerin başkaları tarafından kullanılmasına engel
olacak tüm önlemleri almakla; Ödeme Aracı’nın hileli ve yetkisiz kullanım şüphesi doğuran bir olayın
gerçekleşmesi, Ödeme Aracı’nın kaybolması, çalınması ve iradesi dışında işlem gerçekleştiğini öğrenmesi
halinde derhal SiPay Çağrı Merkezi’ne veya destek elektronik posta adresine bildirmekle Ödeme Aracı’nı
kullanıma kapattırmakla yükümlüdür. Kullanıcı, SiPay’nin herhangi bir kusuru olmaksızın yetkisi olmayan
kişiler tarafından gerek ödeme arayüzünün, Ödeme Aracı’nın gerek Kullanıcı ödeme verilerinin gerekse
kullanıcı adı ve şifrenin kullanılması ve/veya verilen amaç dışında kullanımı nedeniyle ortaya
çıkabilecek zararlara ilişkin olarak işbu Sözleşme’de belirtilen şekilde sorumlu olacağını kabul
eder.
5.17.
Bu hallerin tespitinin SiPay tarafından yapılması halinde ise SiPay, re’sen Ödeme
Aracını kullanıma kapatmakla ve Kullanıcı’yı kapatma gerekçesi ile ilgili olarak yazılı olarak ya da
kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirecektir. SiPay, Kullanıcı’nın Ödeme Aracı’nın kullanıma kapatılma
sebebinin ortadan kalktığını kendisine bildirmesi halinde Ödeme Aracı’nı kullanıma açar veya talebi
halinde Kullanıcı’ye yeni bir Ödeme Aracı temin eder. SiPay, yeni bir Ödeme Aracı temin etmesi halinde
yenileme ücreti talep edebilir.
5.18.
Kullanıcı, yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini, öğrendiği
tarihten itibaren SiPay’e bildirmek ve düzeltme talebinde bulunmakla yükümlüdür. Düzeltme talebi, her
halükarda ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren on üç (13) ayı aşamaz. İşlemin,
yetkilendirilmeden veya hatalı gerçekleştirildiğinin tespiti halinde SiPay, söz konusu işleme ilişkin
hatalı tutarı derhal Kullanıcı’ya iade eder veya Kullanıcı’nın hesabını eski duruma getirir. Bildirimin
yapıldığı tarih itibariyle ilgili işlem bedeli Alıcı veya Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısına
aktarılmış ise, SiPay ilgili tutarların Alıcı veya Alıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısından iadesini
talep ederek bu tutarları Kullanıcı’ya aktarır.
5.19.
Ödeme aracının ve/veya şifre bilgilerinin kaybolması, çalınması veya irade dışında
kullanılması halinde Gönderen yetkisiz veya hileli kullanıma ilişkin SiPay’e yaptığı bildirimden önceki
24 saat içerisinde gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan 250 (ikiyüzelli) Türk
Lirası’na kadar olan kısımdan sorumludur. Kullanıcı, bildirimden sonra gerçekleşen yetkilendirmediği
ödeme işlemlerinden sorumlu olmayacaktır. Kullanıcı’nın Ödeme Aracı’nı hileli kullanması ve buna ilişkin
yükümlülüklerini kasten ya da ağır ihmalle yerine getirmemesi hallerinde Kullanıcı, herhangi bir süre ve
ücret ile sınırlı olmaksızın, bu sebepten kaynaklanan zararların tamamından sorumludur. İşbu madde
tüketici niteliği haiz olmaya Kullanıcılar için uygulanmayacaktır.
5.20.
Alıcı, Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı veya SiPay, yetkisiz işlemin varlığına
ilişkin haklı bir kanaati oluşursa Kullanıcı’nın yetkilendirmelerini inceleyerek hileli işlem şüphesi
halinde ödemeyi kabul etmeyebilecektir. Kullanıcı’nın bu durumda herhangi bir talep hakkının söz konusu
olmayacaktır.
5.21.
Hatalı ve yetkisiz işlem sebebiyle Alıcı ve/veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti
Sağlayıcısı’ndan bedelin geri alınması halinde SiPay’nin işlemden doğan zararına ilişkin tutar, herhangi
bir izne ve bildirime gerek olmaksızın geri alınan bedelden mahsup edilebilecektir.
5.22.
Kullanıcı’nın Ödeme İşlemi kapsamında Fonu kredi kartı ile ödemesi halinde, bu Fonu
geri çekmek isterse ilgili Fon ancak aynı kredi kartı hesabına iletilerek çekilebilecektir. Geri
ödemeden önce Kullanıcı’nın kredi kartının iptal edilmiş olduğu durumda, Fonun geri ödenmesi Fon yatıran
Kullanıcı adına açılmış bir Ödeme Hesabına da yapılabilecektir. Kullanıcı, kendisi adına açılmış bir
Ödeme Hesabına ödeme yapılması halinde, SiPay tarafından ek bilgi ve belgeler talep edilebileceğini ve
ek süreçler uygulanabileceğini kabul eder.
5.23.
SiPay, Ödeme İşlemi’nin Ödeme Emri’ne uygun olarak gerçekleştirilmesinden
Kullanıcı’ya karşı sorumludur. SiPay, Ödeme Emri’ni aldığı tarihten itibaren derhal ve her halükarda en
geç izleyen iş günü sonuna kadar ödeme işlemi tutarını Alıcı’nın bankasına veya ödeme hizmeti
sağlayıcısına aktarmakla; Kullanıcı’nın Alıcı olması halinde Ödeme İşlemi tutarını derhal Kullanıcı’nın
kullanımına hazır hale getirmekle yükümlüdür. Bu süre zarfında ödeme tutarının Alıcı’nın bankasına veya
ödeme hizmeti sağlayıcısına gönderilmemesi veya SiPay tarafından hatalı gönderilmesi halinde SiPay,
gerçekleşmeyen veya hatalı gerçekleşen tutarı gecikmeksizin Kullanıcı’ya iade eder veya Kullanıcı’nın
hesabını eski durumuna getirir. Kullanıcı’nın söz konusu işlemin gerçekleşmeme veya hatalı gerçekleşme
nedenini SiPay’den talep etmesi halinde, SiPay talep edilen bilgiyi elde etmek için gerekli çalışmaları
yapar ve ulaştığı sonucu Kullanıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. SiPay, Alıcı’nın bankası veya ödeme
hizmeti sağlayıcısının işlemlerinden hiçbir şekilde sorumlu değildir. İşbu Sözleşme kapsamındaki hizmetlerin ayıplı sunulması
halinde Kullanıcı, Ödeme Hizmeti’nin yeniden görülmesi, Ödeme Hizmeti sonucu ortaya çıkan ayıbın
giderilmesi, ayıp oranında indirim talep etme veya Sözleşme’den dönme haklarından birini kullanmakta
serbesttir.
Açık Bankacılık
5.24.
Kullanıcı, Platform üzerinden SiPay’in belirlediği koşullar çerçevesinde Hesap
Bilgisi Sağlama Hizmeti ve/veya Ödeme Emri Başlatma Hizmeti’nden faydalanabilecektir.
5.25.
Kullanıcı, Açık Bankacılık Hizmetleri’nden faydalanabilmesi için HHS’ler ve
Bankalararası Kart Merkezi A.Ş. tarafından belirlenen (işlem limiti ve işlem kısıtları dahil) kurallara
uygun hareket edeceğini; ilgili kuruluşlar tarafından belirlenen kuralları yerine getirmediği takdirde
söz konusu hizmetlerden faydalanamayacağını kabul eder.
5.26.
Kullanıcı, Hesap Bilgisi Sağlama Hizmeti esnasında kendisine sunulan hesap
bilgilerinin ilgili HHS tarafından sağlandığını bildiğini, bu nedenle SiPay’in söz konusu hesap
bilgilerinin doğruluğu ve tamlığına ilişkin herhangi bir sorumluluğu olmadığını kabul eder.
5.27.
Kullanıcı, Ödeme Emri Başlatma Hizmeti kapsamında verdiği Ödeme İşlemi talimatının
ilgili HHS tarafından yerine getirildiğini kabul eder. Bu kapsamda ilgili işlemin geç veya hatalı
gerçekleşmesi veya hiç gerçekleşmemesi hallerinden SiPay sorumlu değildir. Bu durumlarda Kullanıcı
ilgili HHS ile iletişime geçecektir.
5.28.
Bankalararası Kart Merkezi A.Ş. veya TCMB’nin, Açık Bankacılık Hizmetleri’nin
sunumuna ilişkin getirdiği kısıtlar, ücretlendirmeler ve kurallar herhangi bir bildirime gerek olmadan
derhal Kullanıcı’ya yansıtılabilecektir.
5.29.
SiPay, Ödeme Emri başlatıldıktan hemen sonra, Ödeme Emrinin
başarılı bir şekilde başlatıldığına ilişkin Kullanıcı’nın Ödeme Hesabı’nın bulunduğu HHS tarafından
verilen teyide ilişkin bilgiyi Kullanıcı’ya sunmayı kabul ve taahhüt eder.
5.30.
Yetkilendirilmemiş ya da hatasız bir ödeme işleminin SiPay
aracılığıyla başlatılması durumunda ilgili ödeme yetkilendirilmemiş ödeme işlemine ilişkin tutarın
Kullanıcı’ya iadesi HHS tarafından gerçekleştirilecektir. Söz konusu yetkilendirilmemiş ödeme işlemi
SiPay’in herhangi bir kusurundan veya sorumluluğunda bulunan altyapı ve hizmetlerdeki bir hatadan
kaynaklanmadığı sürece, SiPay yetkilendirilmemiş ödeme işlemlerinden dolayı doğan zararlardan sorumlu
tutulamayacaktır.
5.31.
Kullanıcı, Ödeme İşlemi’nin, SiPay aracılığıyla onayı ile başlatıldığı durumda,
ödeme emrini ilgili HHS’ye ilettikten veya Ödeme İşleminin gerçekleştirilmesi için ilgili HHS’ye daha
önce belirlenmiş yönteme uygun olarak onay verdikten sonra ödeme emrini geri alamayacağını kabul
eder.
5.32.
SiPay, Ödeme Emri Başlatma Hizmeti esnasında aşağıdaki hususları yerine getirir;
5.32.1.
Gönderenin Ödeme Emri Başlatma hizmetiyle ilgili fonunu hiçbir zaman kendi nezdinde
tutamaz.
5.32.2.
Kullanıcı’nın hassas müşteri verilerine, bu verileri oluşturan ve kullananlar
dışında diğer taraflarca erişilememesini ve bu verilerin güvenli ve verimli kanallar vasıtasıyla
iletilmesini sağlar.
5.32.3.
Ödeme Emri Başlatma Hizmeti esnasında Kullanıcı ile ilgili olarak edinilen diğer
bilgilerin, Kullanıcı’nın onayı olması şartıyla, sadece alıcıya iletilmesini sağlar.
5.32.4.
Her Ödeme Emri başlatma işleminde, kendini gönderenin ödeme hesabının bulunduğu
kuruluş nezdinde tanıtır, Gönderen, Alıcı ve Ödeme Hesabının bulunduğu kuruluş ile Yönetmeliğin 31 inci
ve 59 uncu maddeler kapsamında TCMB tarafınca yapılacak düzenlemelere uygun olarak güvenli bir şekilde
iletişim kurar.
5.32.5.
Kullanıcı’nın hassas müşteri verilerini saklayamaz (Gerekli güvenlik önlemlerinin
alınması ve Gönderenin açık rızasının olması kaydıyla Ödeme Hesabı sahibinin ismi, Ödeme Hesabının
numarası, Ödeme Aracının numarası ve TCMB tarafınca bu kapsamda değerlendirilmesine karar verilen diğer
hususlar bu hüküm kapsamında hassas müşteri verisi olarak değerlendirilmez).
5.32.6.
Ödeme Emri Başlatma Hizmetinin sunulması için gerekli veriler dışında Kullanıcı’dan
veri isteyemez.
5.32.7.
Gönderen tarafından onay verildiği sürece, Ödeme Emri Başlatma Hizmeti’nin sunulması
amacıyla ilgili veriye, bilgi güvenliği ve gizliliğine ilişkin düzenlemelere uygun şekilde erişebilir,
bu veriyi kullanabilir ve saklayabilir; Ödeme Emri Başlatma hizmetinin sunulması amacı dışında hiçbir
veriye erişemez, bu verileri kullanamaz ve saklayamaz.
5.32.8.
Ödeme İşleminin alıcısını, tutarını veya diğer hiçbir özelliğini
değiştiremez.
5.33.
SiPay, Hesap Bilgisi Sağlama Hizmeti sunumu esnasında aşağıdaki hususları yerine
getirir:
5.33.1.
Sadece, Kullanıcı’nın onayının olduğu hizmetleri sunabilir.
5.33.2.
Kullanıcı’nın hassas müşteri verilerine, bu verileri oluşturan ve kullananlar
dışında diğer taraflarca erişilememesini ve bu verilerin güvenli ve verimli kanallar vasıtasıyla
iletilmesini sağlar.
5.33.3.
İletişim kurulacak her oturumda, kendini ödeme hesabının bulunduğu kuruluş nezdinde
tanıtır, müşteri ve ödeme hesabının bulunduğu kuruluş ile Yönetmeliğin 31 inci ve 59 uncu maddeler
kapsamında TCMB tarafından yapılacak düzenlemelere uygun olarak güvenli bir şekilde iletişim
kurar.
5.33.4.
Yalnızca belirlenen Ödeme Hesapları ve ilgili Ödeme İşlemlerine ait bilgilere erişim
sağlayabilir.
5.33.5.
Ödeme Hesaplarına ilişkin hassas müşteri verilerini talep edemez (gerekli güvenlik
önlemlerinin alınması ve Kullanıcı’nın açık rızasının olması kaydıyla Ödeme Hesabı sahibinin ismi, Ödeme
Hesabının numarası, Ödeme Aracının numarası ve TCMB tarafından bu kapsamda değerlendirilmesine karar
verilen diğer hususlar bu hüküm kapsamında hassas müşteri verisi olarak değerlendirilmez).
5.33.6.
Kullanıcı tarafından onay verildiği sürece, Hesap Bilgisi Hizmeti’nin sunulması
amacıyla ilgili veriye, bilgi güvenliği ve gizliliğine ilişkin düzenlemelere uygun şekilde erişebilir,
bu veriyi kullanabilir ve saklayabilir; hizmetin sunulması amacı dışında hiçbir veriye erişemez, bu
verileri kullanamaz ve saklayamaz.
6.
KART SAKLAMA HİZMETLERİ’NE İLİŞKİN HÜKÜMLER
6.1.
Kullanıcının Kart Saklama Hizmetleri’nden faydalanması onayına bağlıdır.
6.2.
Kullanıcı, işbu Sözleşme kapsamında, SiPay aracılığı ile gerçekleştireceği ödeme
işlemleri özelindeki onayı dahilinde, ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması amacı ile kullanılmak üzere
kart bilgilerini Sipay ile paylaşarak bu bilgilerin kullanıcı tarafından aksi belirtilene kadar SiPay ya
da SiPay’nin güvenli saklama hizmetleri konusunda hizmet aldığı tedarikçisi nezdinde saklanmasına
muvafakat vermektedir. Paylaşılan bu bilgiler; kartın bağlı olduğu banka, kartın ön yüzünde yer alan ad
soyad, kart numarası, son kullanım tarihi ile sınırlıdır.
6.3.
Kullanıcı, işbu Sözleşme kapsamında sağlanan bilgilerin kendisine ait olduğunu,
doğru ve gerçek olduğunu, söz konusu kartlar ile yapılan tüm işlemlerden tek başına sorumlu olduğunu, bu
işlemlere ilişkin olarak her türlü hukuki ve cezai sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul ve taahhüt
eder.
6.4.
Kullanıcı, kart numarası, son kullanma tarihi ve kart güvenlik kodu bilgilerini
(talep edilmesi halinde ve talep edilen şekilde) girerek kart bilgilerinin SiPay’ye aktarılmasını kabul
ederek Sipay nezdinde kartlarını kaydedebilecektir. Başarılı bir şekilde kart ekleyen Kullanıcı, daha
sonraki kullanımlarda bir daha ek bir bilgi girmeyi gerektirmeden kartını kullanacaktır. Bu kapsamda;
Kullanıcı kendi inisiyatifi doğrultusunda SiPay’in belirlediği limitler dahilinde istediği adette kartı
kart saklama hizmetleri kapsamında saklayabilir. Kullanıcı, tüm bu kartların saklanması ve bunların
kullanımına ilişkin olarak işbu Sözleşme'nin geçerli olduğunu kabul eder.
6.5.
Kullanıcı kartı ile ödeme kanallarından birisinde işlem yapmak istediğinde, ilgili
ödeme kanalının SiPay ile entegre olması halinde, kendisine kayıtlı kartlarını ayırt edebileceği
bilgiler (kullanıcı tarafından belirlenen kart rumuzu vb.) listelenerek, bu kartları ile işlem yapmak
isteyip istemediği sorulacak, isteyen Kullanıcı’ların vereceği işlem onayı işlem gerçekleştirilecektir.
Sipay, ileride işlem akışında değişik yapabilir, Kullanıcı’nın güvenliği için ek önlemler (şifre, tek
seferlik doğrulama kodu kullanımı, uygulama üzerinden onay vb.) getirebilir. Kullanıcı, bu sistem
dahilinde belirleyeceği ve kullanacağı tüm şifrelerin güvenliğinden ve gizliliğinden tek başına sorumlu
olduğunu, şifrelerini üçüncü kişilerle paylaşmamayı, sisteme tanımladığı kredi kartı ile yapılan tüm
işlemlerden tek başına sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder.
6.6.
Kullanıcı, SiPay nezdinde kaydettiği kartını kaybetmesi veya çaldırması durumunda
ilgili kart ihraç eden kuruluş ile iletişime geçmek ve çalınan kartın kapatılmasını sağlamaktan kendisi
sorumludur.
6.7.
Kullanıcı, Kart Saklama Hizmetleri’nin kullanımı sırasında işbu Sözleşme ve
yürürlükteki mevzuata uygun hareket etmekle yükümlüdür. SiPay nezdinde, Kullanıcı tarafında herhangi bir
aykırılık şüphesi söz konusu olduğu takdirde, SiPay ilgili hizmetin sunumunu derhal askıya alabilecek
veya işbu Sözleşme’yi feshederek sonlandırabilecektir. Kullanıcı, işbu Sözleşme veya mevzuata aykırılığı
neticesinde SiPay nezdinde meydana gelen tüm zararları tazmin edecektir.
6.8.
Sipay, yürürlükteki mevzuata uyumu sağlamak adına herhangi bir zamanda Kullanıcı'dan
ek bilgi, belge veya onay talep edebilecek olup, kullanıcı bu talepleri yerine getireceğini, aksi
takdirde Kart Saklama Hizmetleri’nin işbu Sözleşme kapsamında belirtildiği şekilde verilemeyebileceğini
kabul eder.
6.9.
İşbu maddenin konusu Kart Saklama Hizmetleri SiPay tarafından ücretsiz olarak
sunulabileceği gibi, zaman zaman çeşitli kampanyalara konu edilebilecek veya ücrete tabi bir şekilde
sunulabilecektir. Kullanıcı, Hizmet’i kullandığı müddetçe SiPay’in ücretlendirme politikası ile bağlı
olduğunu kabul eder.
7.
Elektronik Para’ya İlişkin Özel Hükümler
Kullanıcı’nın Gönderen Olduğu Durumlarda
Uygulanacak Hükümler
7.1.
Kullanıcı’nın, Platform’da belirtilen yöntemlerle, talep edilen Elektronik Para
ihracı talebini takiben SiPay, Fon tutarı kadar Elektronik Para ihraç edecek ve bu tutarı Kullanıcı’nın
kullanımına sunacak ve ihraç etmiş olduğu Elektronik Para karşılığında almış olduğu Fon tutarını
gösterir dekontu Kullanıcı’ya iletecektir.
7.2.
Aksi Kullanıcı tarafından yazılı olarak belirtilmedikçe Elektronik Para’nın hak
sahibi, Ödeme Aracı’nın yasal sahibi olarak kabul edilir. Aksi durumlarda Kullanıcı’nın SiPay’e yazılı
olarak bilgi vermesi gerekecektir ve SiPay Kullanıcı Kimlik Doğrulama prosedürünü kapsamında gerekli
kimlik tespiti ve bilgi temininin tamamlamasını talep edebilecektir.
7.3.
Kullanıcı, Platform vasıtasıyla Elektronik Para’nın kısmen veya tamamen Fona
çevrilmesi talebinde bulunabilecektir. SiPay, mevzuatta aksi yönde bir hak veya yükümlülüğü bulunmadığı
sürece, Kullanıcı’nın bu talebi üzerine IBAN numarası dahil tüm bilgilerin SiPay’e eksiksiz olarak
iletilmesini ve gerekli olması durumda yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesini takiben en geç 1 (bir)
İş Günü içerisinde Elektronik Para karşılığı kadar Fonun Kullanıcı tarafından iletilen IBAN numaralı
hesaba aktarımına ilişkin işlemleri gerçekleştirecektir.
7.4.
Kullanıcı, bu durumda Platform’da belirtilen tutarda bir Fona çevirme ücretinin
kendisine iletilecek toplam bedelden mahsup edileceğini kabul eder. Kullanıcı tarafından iadesi talep
edilen tutarın ve/veya aylık bakiye ve/veya kullanım tutarının yürürlükteki mevzuat ile öngörülen
limitlerin üzerinde olması halinde, Kimlik Doğrulama ve tespiti yaptırması gerekeceğini, aksi halde bu
tespit tamamlanana kadar kendisine bir iade yapılmasının söz konusu olmayacağını kabul eder.
7.5.
Aktivasyon işlemi yapılmayan Elektronik Para ürünlerinin kaybolması, çalınması veya
üçüncü kişilerce ele geçirilmesinden kaynaklı sorumluluk münhasıran mülkiyeti elinde bulunduran kişiye
aittir ve SiPay’in bu durumdaki kayıp ve zarardan herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Aktivasyon
işlemi esnasında SiPay, Kullanıcı’dan TCKN, ad, soyad ve bunlarla sınırlı olmaksızın SiPay’in
belirleyeceği ve/veya mevzuatın zorunlu tuttuğu kimlik tespitine ilişkin bilgileri talep edebilir ve bu
bilgilerin verilmemesi halinde aktivasyon işlemini tamamlamayabilir. Elektronik para, aktivasyon
yapılmaksızın paraya çevrilemez, iade edilemez, değiştirilemez.
Kullanıcı’nın Alıcı Olduğu Durumlarda
Uygulanacak Hükümler
7.6.
Kullanıcı, SiPay’in Gönderenler’den aldığı tutarlara eşit miktarlarda Elektronik
Para ihraç edebileceğini, Kullanıcı tarafından gerçekleştirilecek mal ve/veya hizmet alımlarında bu
Elektronik Para’nın kullanılabileceğini, Elektronik Para kullanılan hallerde SiPay’in Elektronik Para
üzerinden yapacağı komisyon, ödeme ve sair kesintilerden geriye kalan Elektronik Para’nın Kullanıcı’nn
SiPay nezdindeki Ödeme Hesabına aktarılacağını kabul ve beyan eder.
7.7.
Kullanıcı, SiPay nezdinde tutulan Ödeme Hesabı’na aktarılacak Elektronik Para’nın
herhangi bir zamanda kısmen veya tamamen Türk Lirası olarak Fon’a çevrilmesi için Platform üzerinden
talepte bulunabilecektir. Platform üzerinden gönderilmeyen talepler geçersiz olacaktır. SiPay mevzuat
uyarınca aksi yönde bir yükümlülüğü olmaması halinde Elektronik Para’yı ilgili talebi almasını takiben
en geç 1 (bir) İş Günü süre içerisinde Türk Lirası olarak Fon’a çevirerek Kullanıcı’nın Ödeme Hizmeti
Sağlayıcı nezdindeki Ödeme Hesabına gönderir.
8.
Sözleşme’nin Uzak İletişim Araçlarıyla
Kurulması
8.1.
İşbu sözleşmenin Uzaktan
İletişim Aracı ile kurulması halinde,
diğer hükümlerine ek
olarak aşağıdaki düzenlemeler geçerli olacaktır. Sözleşme’yi Uzaktan İletişim Aracı ile akdetme
yetkisi – Kullanıcı’nın onay vermesi koşuluyla- SiPay’e aittir.
8.2.
İşbu Sözleşme, Platform, telefon, elektronik posta mesajı dahil ancak bunlarla
sınırlı olmamak üzere Kullanıcı ile SiPay fiziksel olarak karşı karşıya gelmeksizin sözleşme kurulmasına
imkân veren her türlü Uzaktan İletişim Aracı ile kurulabilecektir.
8.3.
Kullanıcı, SiPay’e ileteceği bilgi ve belgelerin SiPay tarafından, posta, elektronik
posta ve çevrim içi görüntülü görüşme benzeri yöntemler, TCMB tarafından uygun bulunan merkezi bir yapı
veya günün teknolojisine uygun yenilikçi diğer yöntemler ile temin edilebileceğini, kendisinin ilgili
yükümlülüklerini bu yöntemlere uygun olarak yerine getireceğini kabul eder.
8.4.
Kullanıcı’nın kullandığı Uzaktan İletişim Aracının kullanımına ilişkin ve kullanımı
esnasında herhangi bir eksiklik veya aksaklık yaşanması münhasıran Kullanıcı’nın sorumluluğundadır.
Kullanıcı, Uzaktan İletişim Aracının kullanımı sırasında karşılaştığı aksaklıklarla ilgili SiPay’ı çağrı
merkezi veya elektronik posta aracılığıyla bilgilendirilmesi halinde SiPay kendisinden kaynaklanan bir
problem olması halinde aksaklığın giderilmesi için makul çabayı gösterecektir.
8.5.
SiPay, Uzaktan İletişim Aracı kapsamında elde edilen bilgi, belge ve kayıtlar, 6698
Sayılı Kanun uyarınca işleme amacı sona erene kadar veya ilgili mevzuatta farklı bir düzenleme yer
almadığı sürece asgari olarak 10(on) yıl süreyle, saklayacaktır. 5549 Sayılı Suç Gelirlerinin
Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemelerinden kaynaklanan saklama
yükümlülükleri bakidir.
8.6.
SiPay, işbu Sözleşme’nin Uzaktan İletişim Aracı ile kurulması öncesinde ilgili
Mevzuat uyarınca Kullanıcı özelinde ödeme işlemlerinin türü, niteliği, varsa doğuracağı finansal ve
finansal olmayan etkilerin büyüklüğü, azami işlem tutarı ve Kullanıcı’nin güvenilirliğini göz önünde
bulundurarak bir risk değerlendirmesi yapacaktır. SiPay elde edeceği risk değerlendirme sonucuna göre
işbu Sözleşme’nin tarafların eş zamanlı fiziksel varlığında kurulmasına tek başına karar vermeye
yetkilidir. Dolayısıyla, SiPay, Kullanıcı ile mutlaka bir sözleşmesel ilişki kuracağı garantisini
vermez.
8.7.
SiPay, Uzaktan İletişim Aracı ile kurduğu sözleşmeye taraf Kullanıcı’yi farklı bir
risk profilinde izlemekle yükümlü olup bu kapsamda Kullanıcı, kendisi ile yapılan işlemlerin türüne ve
tutarına bağlı olarak SiPay’in kendisine ilave güvenlik ve kontrol yöntemleri uygulamaya yetkili
olduğunu kabul eder.
9.
Sözleşmenin Süresi ve Feshi
9.1.
İşbu Sözleşme, Kullanıcının, Sözleşmeyi anladığını ve kabul ettiğini beyan ettiğine
yönelik olarak gerçekleştirdiği elektronik onayı ile veya fiziki olarak imzalandığı tarih itibari ile
yürürlüğe girer ve işbu maddede belirtilen fesih hallerinden birisi gerçekleşmediği sürece yürürlükte
kalır. Sözleşme, her zaman Taraflar’ın karşılıklı yazılı mutabakatı ile feshedilebilecektir
9.2.
SiPay veya Kullanıcı 1 (bir) ay öncesinde yapacağı yazılı bildirimle; Sözleşme’yi
herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedebilecektir. Kullanıcı, Sözleşme’nin imza tarihinden tarihinden
itibaren 1 (bir) yıl süre geçmeksizin işbu Sözleşme’yi feshetmesi halinde, herhangi bir fesih ücreti
ödemeyecektir.
9.3.
Kullanıcı’nın SiPay tarafından sunulan Hizmeti 6493 sayılı Kanun, 5549 sayılı Kanun
dahil fakat sınırlı olmaksızın Mevzuat’a, yasalara veya ahlaka aykırı amaçlarla kullandığının veya
yasalara veya ahlaka aykırı mal veya hizmet temin ettiğinin ve/veya yapılan işlemlerin yapılan işlemin
uluslararası düzenlemelere veya SiPay ve iş ortaklarının tabi olduğu herhangi bir düzenleme ve
Sözleşmesel ilişkiye aykırı olduğunun tespit edilmesi halinde veya SiPay’in mevzuattan kaynaklanan
yükümlülükleri çerçevesinde işbu Sözleşme SiPay tarafından herhangi bir gerekçe gösterilmeksizin derhal
herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedilebilecektir.
9.4.
SiPay’in Kanun kapsamındaki faaliyet izninin herhangi bir nedenle sonlanması
halinde, işbu Sözleşme SiPay tarafından yaplan bildirime istinaden herhangi bir tazminat yükümlülüğü
doğurmaksızın feshedilecektir.
10.
Mali Hükümler ve İşlem Limiti
10.1.
SiPay tarafından verilen Hizmetler karşılığında Kullanıcı tarafından ödenmesi
gereken tüm ücretler ve işlem limitleri Platformda yer almaktadır. Söz konusu işlem limitleri, ücret,
masraf ve komisyonlar SiPay tarafından tek taraflı olarak güncellenebilecektir.
10.2.
SiPay, Ödeme Emri’nin haklı sebeple reddi durumunda Kullanıcı’ya yapacağı bildirim,
Ödeme Emri’nin geri alınmasının talep edilmesi hali, hatalı Ödeme İşlemine konu Fonları geri alınması ve
sair durumlar için ücret talep etme hakkını saklı tutar.
10.3.
SiPay’e bildirilen Ödeme Hesabının güncel, açık ve kullanılır durumda olması
Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Bildirilen Ödeme Hesabının, Kullanıcı adına kayıtlı olmaması halinde
ise bu hesaba SiPay tarafından ödeme yapılmayacaktır.
10.4.
SiPay işbu Sözleşme kapsamında Kullanıcı’dan olan alacaklarını herhangi bir
bildirimde bulunmaksızın Kullanıcı’ya yapılacak ödemelerden mahsup edebilir. Kullanıcı bu hususta
herhangi bir itiraz ve talepte bulunmayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
11.
Kişisel Verilerin Korunması
SiPay, işbu Sözleşme kapsamında Kullanıcının kişisel verilerini
www.sipay.com.tr adresinde bulunan aydınlatma metninde belirtilen
kapsamda işleyecektir. SiPay, kişisel
verilerin işlenmesi ile ilgili kuralları zaman zaman tek taraflı olarak değiştirebilir. Bu durumda,
SiPay değişen kuralları Kullanıcı’ya bildirecektir.
12.
Diğer Hükümler
12.1.
SiPay’in, Sözleşme ve eklerinde tek taraflı olarak değişiklik ve güncelleme yapma
hakkı mevcuttur. SiPay, Kullanıcı’yı ilgili
değişikliğin yürürlüğe girmesinden 30 (otuz) gün öncesinde değişikliğin kapsamı, yürürlük tarihi ve
Kullanıcı’nın bu yürürlük tarihine kadar Sözleşme’yi herhangi bir ücret ödemeksizin feshedebileceği
konusunda bilgilendirir. Kullanıcı 30 (otuz) günlük sürenin sonuna kadar işbu sözleşmeyi herhangi bir
ücret ödemeksizin feshetme hakkına sahiptir Bu durumda değişikliği kabul etmek istemeyen Kullanıcı
değişikliği kabul etmediğini belirtmediği durumda ilgili değişiklik kabul edilmiş sayılacaktır. Mevzuat
kapsamında gereken herhangi bir değişiklik için ilgili mevzuatta 30 (otuz) günden daha kısa süre
verilmesi halinde bu husus da Kullanıcı’ya iletilecek bildirimde belirtilecek ve işbu maddede belirtilen
süre yerine mevzuatın öngördüğü süre uygulanacaktır
12.2.
Kullanıcı, SiPay tarafından sağlanan Hizmetlere ilişkin şikayetleri hakkında
ad-soyad bilgisi ve Ödeme Hesabı bilgisi ile aşağıda belirtilen şekilde SiPay’e başvurabilir.
Sözleşme’nin kapsamına giren
konulara ilişkin tüm
şikayet ve itirazları
SiPay’in işbu Sözleşme’nin başında belirtilen iletişim kanallarına iletebilecektir. SiPay,
Kullanıcı’nın Hizmetler ile ilgili şikayet ve itiraz başvurularını, başvuru tarihini takiben 20 (yirmi)
gün içinde başvuru yöntemine uygun olarak gerekçeli biçimde cevaplandırır.
12.3.
İşbu Sözleşme’den kaynaklı uyuşmazlıklarda İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve İcra
Müdürlükleri yetkili kılınmıştır. Kullanıcının tüketici olması halinde yetkili tüketici hakem heyetleri
ve tüketici mahkemelerine başvurma hakkı saklıdır.
12.4.
Kullanıcı, işbu Sözleşme kapsamında SiPay ile arasında doğabilecek uyuşmazlıkların
çözüme kavuşturulması amacıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri ve diğer
kanunlarla tanınmış müracaat hakları saklı kalmak kaydıyla, Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları
Birliği (TÖDEB) nezdinde oluşturulmuş hakem heyetlerine ücretsiz şekilde başvurma hakkına sahiptir.
TÖDEB hakem heyetine başvuru koşullarına, başvuru formuna ve sair bilgilere www.todeb.org.tr adresinden ulaşılabilir.
12.5.
Kullanıcı, SiPay ile arasındaki uyuşmazlıklar için aşağıda belirtilen konular
kapsamında TÖDEB Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunamaz:
- Başvuruya konu
işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren iki yıl içinde Hakem Heyeti’ne iletilmek üzere
TÖDEB’e ulaşmayan başvurular.
- Yargıya veya
Tüketici Hakem Heyetine intikal etmiş olanlar.
- SiPay’nin personel
hakkındaki başvurular veya sunduğu ürün ve Hizmetler hakkında genel mahiyet taşıyan
başvurular.
- SiPay tarafından
henüz gerçekleştirilmemiş işlemlerle ilgili uyuşmazlıklar
- SiPay hakkında iflas veya
tasfiyesine karar verilmiş olması durumunda SiPay aldığı kararlarla ilgili olanlar
- Daha önce TÖDEB
Hakem Heyeti tarafından incelenmiş karara bağlanmış veya kesinleşmiş mahkeme ya da Tüketici Hakem
Heyeti kararına konu olanlar;
- Başvuru sahibinin
itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla, SiPay ile Kullanıcı arasında çözüme kavuşturulmuş
başvurular;
- Ödeme hizmeti ve
Elektronik Para ihracı faaliyetleri dışında kalan başvurular;
- Adli yargı yerinin
görev alanı içinde olan talep konuları;
- Kanunlarda suç olarak
öngörülen fiiller.
12.6.
Kullanıcı’nın işbu Sözleşme kapsamındaki Hizmetleri mesleki ve ticari amaçlarla
satın aldığı hallerde, Kullanıcı Sözleşme’yi onaylamış olsa dahi işbu Sözleşme’nin tüketicilere ilişkin
hükümleri Kullanıcı’ya uygulanmayacaktır.
12.7.
Olağanüstü hal, seferberlik, deprem, grev-lokavt, yakıt, nakliye, ekipman veya sair
mallar ve hizmetlerin yokluğu, doğal afetler, bulaşıcı hastalıklar, ihracat veya ithalat kısıtlamaları,
yangın, infilak, kazalar, sabotaj, halk ayaklanmalar, TCMB dahil herhangi bir düzenleyici ve denetleyici
kurum veya idare veya yargı merci tarafından
verilen kararlar, rehberler veya Mevzuat değişiklikleri vb. mücbir sebep hallerinden dolayı Taraflardan
herhangi birisinin işbu Sözleşme’deki edimlerini ifa edememesinde dolayı Taraflar sorumlu tutulamaz.
Mücbir sebebe maruz kalan Taraf durumu derhal diğer Taraf’a yazılı olarak bildirir ve mücbir sebep
süresi boyunca Taraflar’ın edimleri askıya alınır. Mücbir sebepler ortadan kalkınca Sözleşme kaldığı
yerden devam eder. Mücbir sebep süresi boyunca hakları ifa edilmeyen Taraf’ın yükümlülükleri de askıya
alınacaktır. Mücbir sebep halinin 30 (otuz) günden fazla sürmesi halinde, hakları ihlal edilen Taraf
Sözleşme’yi tazminatsız olarak feshedebilir.
12.8.
Sözleşme veya yürürlükteki Mevzuatta aksi belirtilmedikçe Sözleşme uyarınca
yapılacak tüm bildirimler yazılı, sesli veya elektronik olarak iletilebilir. SiPay, işbu Sözleşme
kapsamında taahhüt ettiği veya ilgili mevzuat gereğince zorunlu olan veya gerekli gördüğü bildirimleri
periyodik veya herhangi bir süreye tabi olmadan Kullanıcı’ya, SiPay nezdinde kayıtlı olan-posta adresine
gönderilecek elektronik postalar vasıtasıyla veya telefon numarasına gönderilecek sms
aracılığı ile ya
da SiPay’e ait
yukarıda yer verilen
çağrı merkezi telefon
numarası üzerinden veya SiPay’e ait
diğer telefon hatlarından kurulacak iletişim vasıtasıyla veyahut uygulama üzerinden ekranda anlık olarak
belirecek (pop-up) mesajlar ve benzeri yöntemlerle iletecektir.
12.9.
İşbu Sözleşme kapsamında belirtilen adresler Taraflar’ın yasal tebligat adresleri
olup, herhangi bir adres değişikliği karşı tarafa yazılı olarak bildirilmediği sürece bu adreslere
yapılan tebligatlar geçerli addedilecektir.
12.10.
Kullanıcı, işbu Sözleşme’nin bir örneğine Uygulama ve/veya Web Sitesinden ücretsiz
ulaşabilecektir. Kullanıcı’nın talep etmesi halinde, Sözleşme ve eklerinin bir sureti ve yapılan
işlemlere ilişkin belgeler SiPay tarafından belirtilen ücretler karşılığında verilir.
13.
Yürürlük
13 maddeden oluşan işbu Sözleşme, Kullanıcı’nın işbu
Sözleşme’yi anladığını ve kabul ettiğini beyan ettiğine yönelik olarak gerçekleştirdiği elektronik onayı
ile veya fiziki olarak imzalanması halinde imza tarihinde yürürlüğe girmiştir.